Аутсорсинг бухгалтерії як спосіб оптимізації бізнес-процесів – в чому суть? Основа діяльності будь-якого підприємства – прибуток. Як варіант – торговий оборот або капіталізація (іноді це дійсно важливіше). Що б підвищити ці показники, бізнес вдається до двох різноспрямованим моделям: 1) збільшення доходу; 2) зниження витрат. Якщо з першим все зрозуміло – нарощування виробництва, ринків збуту і т.д. То в другому випадку варіантів дуже багато. Один з основних, який називають фахівці – зниження оподатковуваної бази, це сума з якої стягуються податки. Очевидно, що вона зменшиться з ростом витрат підприємства.

Простіше кажучи, при збільшенні витрат підприємства, сума різних податків в абсолютному вираженні буде нижче. А як збільшити витрати – укласти договір з аутсорсингової компанією або вкласти гроші в створення окремої юридичної особи, яке буде вести бухгалтерію. У моїй практиці було підприємство з гігантським оборотом, великою чисельністю співробітників бухгалтерії, яких в певний момент вивели в окрему юридичну особу. Було кілька цікаво, тому що всі співробітники залишилися на своїх місцях – зміни відбулися тільки за документами. Одне ТОВ надає послуги іншому підприємству, у першого додається витрати на балансі і знижується сума податків. Друга юридична особа при цьому, абсолютно не має прибутку і мінімальний оборот, з якого податки практично не сплачуються.

Всі залишаються у виграші.

Насправді ж, аутсорсингові послуги бухгалтерії мають набагато більше плюсів. Починаючи від прискорення всіх процесів (профі бухгалтера на відміну від штатних знають як краще зробити) і закінчуючи розробкою стратегії по підприємству в цілому, враховуючи його профіль. Будівництво – це одне, виробництво – інше, а торгівля – третє. У таких компаній, як правило, є комплексні пропозиції. Тому вибираючи спосіб підвищення ефективності бізнесу має сенс зважити різні варіанти аутсорсингу.